Sketch Up İle Mimari Modelleme Eğitimi (24 maddede özet)

    10 yıl önce yazıldı. Yazar:
    Abone Ol :  

    Öncelikle plansal anlamda tüm çizimlerin tas tamam bitmiş olması gerekmektedir.

    Vaziyet planı çok önemli olup gerçekçi bir render / görselleştirme için en gerekli materyalinizdir.

    Plan çiziminde bodrum katlar (eğer dışarıya çıkmıyorsa) temizlenmelidir.

    Kesit ve görünüşleri , detaylar ile beraber silmeniz dosyanın hafiflemesi için gerekli olacaktır.

    Planlar üzerinde iç ve dış ölçülerin , sıvaların , kolon taramalarının , detay pozlamalarının , kapı ve pencerelerin , aksların plan notlarının vs. Işığını kapatın..Yalnızca dış duvarlar kalması yeterlidir.Birde kolonlar kalabilir..

    Elinizde tertemiz bir kontur kaldı mı?!

    Şimdi sketch up üzerinden modelleme yapabilmeniz için gerekli olan poligon’lama yapacağız..

    Yani her köşegeni polyline ile döneceğiz.Kutucuklar oluşacak başka bir değişle..

    Kutucuklar tamamlandığında gereksiz layerlar için PU + ENTER / PURGE + ENTER yaparak temizlik işlemi yapabilirsiniz.Hatta yapmalısınız da..Yoksa tüm ışığı kapalı olupta çizim dosyası içerisinde bulunan çizimler import işlemi esnasında 3d dosyanıza gidecektir..

    Yukarıdaki işlemin bir yolu da polyline dönmek için yeni bir layer açıp diğer layerleri kapatarak ekranda gördüklerinizi w + enter ile yepyeni bir çizim (2d) dosyasına aktarmak olacaktır.

    Modellemeye hazır hale gelen çiziminizi sketch up’ta artık kaldırabilirsiniz.

    Hemen yeni bir sketch up dosyası açın ve import komutunu çalıştırın!

    Açılan ekranda modellemeye hazır hale gelen çizim dosyasını seçerek ok’i tıklatın..Yüklenmesi yaklaşık 1 dk.’nızı alacaktır.

    Bu arada sketch up için template ayarlamalarınızı yapmış olmanız gerekmektedir.Bunları yaptığınızı varsayarak devam edeceğim..

    Modellemeyi artık çiziminiz yüklendiğine göre yapabilirsiniz.

    Modellemeye başlarken kalem aracını seçerek polyline ile oluşturduğunuz 2d çizimin üzerinde kısa kenarlar üzerinde gezin..Yani o kutucukları (kapalı polyline) yeniden çizin.

    Yüzeyler oluştu değil mi?! .:)

    İşin keyifli kısımlarına gelmeye başladık!..

    Hemen döşemeyi oluşturmaya çalışın derim..Aksi takdirde yüzeylerin yapışma problemi ile karşı karşıya kalabilirsiniz..

    Döşemeniz ve duvarlarınızı gerekli oranda kaldırın.Push komutuyla..

    Sonra planlarınızı kat adeti oranınca kopyalayıp üst üste yapıştırın..

    Malzeme seçimi ve renk tercihlerinizi modelleme rutüşlerini tamamladıktan sonra yapabilirsiniz..

    Render almaya hazır hale gelen çiziminiz ile gurur duyun..

    Sonrasında render işlemlerine başlayabilirsiniz..Gerekli ışık ayarları gölge ayarları parlaklık vs. Sonrasında rutüşleriniz ve pasta cila ile sunum dosyanızı saklayabilirsiniz..

    Şimdilik bu kadar yeterli..Biraz değil bayaa bi özet oldu ama deneysel bi çalışma oldu..Mimarimedya için önerileriniz başta olmak üzere yazıyla ilgili düşünceleriniz ve yorumlarınızı da aşağıda yorum kısmından ekleyebilirsiniz..Haydin görüşürüz..

    Kategori:
    Makale

    Cevap yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Mimari Medya