Meslek Seçiminde Kararsızlık Yaşıyorum, Ne Yapmalıyım?

1 sene önce yazıldı. Yazar:

”Öncelikle size bu siteyi açtığınızdan dolayı çok çok teşekkür ediyorum ve bu konuda çok büyük hayır duaları aldığınızı bilmenizi istiyorum:D Neyse çok uzatmadan konuya gelir isek (ki nasıl toparlayıp söyleyeceğimi kesinlikle bilmiyorum) ben barajı saçmasalak bir stres yüzünden geçemeyen sacma bir öğrenciyim.

Fakat bir yere muhakkak gitmem gerekiyor çünkü bulunduğum yerde bir sene daha durursam beni Manisa’ya yatıracaklarından adım kadar eminim..

Neyse, bugün dersaneme gittim ve müdür ile konuştum benim için özel olarak bir adam çağırdı; özel Üniversitelere öğrenci toplayan insanlardan. Yaptığı mesleğin adı ne bilmiyorum ki meslek mi onu bile bilmiyorum. Adam içeriye girdiğinde üç kişinin içinden bana “sende çok mimar tipi var kesin o öğrenci sensin” dedi ve bana Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde %50 bursla iç mimarlık okuma şansım olduğunu söyledi kendileri. Biraz cazip geldi aslına bakarsanız en başında (her ne kadar düne kadar aklımda mimar olmak yoksa bile.) sonra durdum dedim ki ya sen aptal mısın be kızım sen oyuncu olmak istiyorsun saçmalama. Kendimi bildim bileli oyuncu olmak istiyorum ben ve aslında bu sene yapmak istediğim şey iki yıllık bir üniversiteye gidip orada tiyatro eğitimi almak ve sonrasında konservuatuar sınavına girmek. Ama ailem bunu kesinlikle istemiyor adam akıllı bir meslek elime almamı istiyor. Haklılarda tabi ama ne yapmam gerek hiç bilmiyorum. Aslında şu an sizden ne istediğimi de bilmiyorum bunları size niye yazdığımı falan.

Ama fikir almak istiyorum sizden.

Sadece hayalimle iç mimarlığı yönetebilir miyim? Çünkü bende çizim denilen hiçbir şey yok ilkokuldan bu yana sabit bir resmim vardır sıkıştığım durumlarda hep onu yaparım ondan ötesi gelmez. Ama hayalperest yönüm oldukça benliğimi ele geçirmiş durumda. Sizce bu işi ben becerebilir miyim yahu?

Bana cevap verirseniz eğer diyeceğiniz şey şu ki “istemediğin işi yaparsan başarılı olamazsın” Aslında istiyorum, çünkü güzel bir meslek ve ben gerçekten yapabileceğime inanıyorum. Ya da bugün beni yeterince inandırdılar. Evet hayallerinde ki meslek değil fakat sonunda illa ki hobi olarakta olsa oyunculuk yapacağım. Biraz biraz özgüven geliyor ama ne yazık ki bu iş özgüvenle ve inanmakla olmuyor yalnızca. Ay neyse yazarken ben sıkılmıyorum ama siz okurken sıkılacağınız için burada çenemi kapayacağım. Dilerim cevap verme isteği uyandırmışımdır sizde. Çok çok iyi günler💫💫”

Bir genç arkadaşımızın iletisini olduğu gibi paylaştık.Şimdi kendi yorumumuza geçelim o halde.

Muazzez merhaba!.
Harika enerjik ve cap canlı bir kişilikle konuşuyorum sanki..Bu bana da büyük zevk ve heyecan tabiki!. 🙂
Öncelikle saçma dediğin sebepler her sene yüzbinlerce öğrenci için geçerli!.Stres ile başa çıkmak her babayiğidin harcı değil.Kolay bir iş olduğunu da söylememeliyim.Yani ” eğer kaybettiğini varsayarsak / ki bence değil! ” basit nedenlerden değil.Hayır dualarını edenlere ayrıca teşekkür ederim.Elimizden gelen yapıyoruz insanlar için..Neyse ehem ehem..Konumuza geri dönecek olursam..
Üniversite sınavına giren herkesin içerisinde bulunduğu durum senden farksız.Yani mutlak surette biryerlere gitme içgüdüsü..Bunu yenme şansın var mı?.Yok mu?.Bu soruya samimi cevap ara kendi içinde sonra benim yazdıklarımı oku derim.
Belki biraz daha sabredersen, daha güzel şeyler yaşayabilirsin.Belki yaşamaya da bilirsin..Ama neticede sen bilirsin.
Üniversiteler komisyoncu da almaya başlamış demek bünyesine.Dediğin herif sanırım kaydettirdiği her öğrenci başına komisyon alan birine benziyor.Ticarethane midir?.Üniversite midir?.Hey Allahım!!.
İç mimarlık tercih edebileceğin en güzel mesleklerden biri bence.Bir bayan için harika yani.Cinsiyet ayrımcısı yaftası yemiştim bunları söylediğim bir başka mimarimedya ziyaretçisinden ama benim düşüncem değişmedi.Bayanlar için önce eczacılık, sonra öğretmenlik ve sonra da iç mimarlık ideal diyorum.Benim biraz muhafazakar ve biraz materyalist bakış açısına göre böyle en azından..
Bu arada hayallerinin peşinden gitmeyi neden düşünmüyorsun.Konservatuarlar özel yetenek ile alıyor diye biliyorum.Yerinde olsam başvurumu yapar en azından mülakatlarında bulunurdum.Oyunculuk hevesinden vazgeçme derim.
Yetenek ve ilgiye göre seçilebilecek bir meslekti mimarlık.Ancak bence günümüz piyasa şartlarına göre artık durum değişti.İnsanlar kapitalist yaklaşımlarla bu mesleğe yöneliyor.Adına aldanıyor.Bu aldanışlara sen de kapılma derim.Gönlünde ne varsa oraya gitmeni öneririm.
Kategori:
Makale

Cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


*

Mimari Medya