”Eğer Hissedebilirsek, Yapılar Bize Çok Şey Fısıldar..”

3 sene önce yazıldı. Yazar:

Mimarlığın ”yaşanabilir” mekanlar tasarlama işi olduğunu ıspatlayan en önemli materyaller hiç şüphesiz fotoğraflardır.Mimari fotoğrafçılık , fotoğraf çekme tekniklerinin ve makinelerin iyileşmesiyle beraber modernizm ile soft formların sunumu haline gelse de halen geçmişin tozlu sayfalarını süsleyen mimarilerin fotoğraflandığı bir saha..

Kilisede tavan Kapı serimden, Gaziantep.. ‘Kapısını çalabileceğimiz içimiz nerede?’​

Mimarlık ve fotoğraf sanatına dair söylenecek sözleri bir araya getiremeyiz bile.Anlatacaklarımız , anlatmak istediklerimizin gerisinde kaldığı sürece sanata dair daha fazla şey konuşabiliriz..

Yalın ve dijital manipülasyonların uzağında, olanı olduğundan farklı gösterme çabası olmadan fotoğraflama çalışmalarını Deniz Evin İrdem‘in persfektifinden , yapıların ve mimarinin anlatmak istediklerini bu koleksiyonlardan rahatlıkla okuyabilirsiniz..

Sanatçı’nın kendi ağzından , mimari fotoğrafçılık ve sanat üzerine dökülen kelimeler..

denizevinirdemDicle Üniversitesi Mimarlık Fakültesi 3. sınıf öğrencisiyim. Mimarlığın bir meslek değil ‘yaşam tarzı’ olduğunu anladığım günden beri her şey çok değişti, çok daha anlamlı oldu. Hayatta sevdiğiniz mesleği yaparsanız bir an bile yorulmuş sayılmazsınız cümlesi sanırım hayatımın özeti.Ve bu yüzdendir ki yaptığım her işe mimarlığı ve sanatı da ekliyorum, bunu da çektiğim fotoğraflarla elimden geldiğince simetriye ve yüksek diyafram değerleri ile alan netliğine önem vererek yansıtmaya çalışıyorum. Mimarlık kesinlikle ‘her yeri bina ile dolduralım, beton yığınına çevirelim anlayışı değil, eskiyi ve değerlerimizi koruyalım anlayışıdır.’  Çektiğim fotoğraflarda özellikle yaşadığım coğrafyanın kültürünü yansıtmaya ve aslında her eserin bir ruhu olduğunu göstermeye çalışıyorum.Eğer hissedebilirsek, yapılar bize çok şey fısıldar. Çünkü her mimar eserine kendinden bir şeyler katmıştır ve her yapı yaşanmışlıklar barındırır..

Diyarbakır, Ulu Cami..​ Bazalt taşı, tarih ve rengin birleşimi.. Konak, Diyarbakır.​ Kubbeden geçiş elemanları ve Mimar Sinan sanatının inceliği.. Nebi Cami,Diyarbakır.​ ​1+1=1 eder mi? Yansımaysa, evet.. Detayların persfektifi

Kategori:
Sanatsal

Cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mimari Medya